reklama

Postupná snaha pracovať s bezdomovcami a napriek vynaloženým prostriedkom iba úpadok

Pátranie po človeku, ktorý potrebuje pomôcť. Veľká snaha vynaložená na pomoc človeku nepadla na úrodnú pôdu. Problém je ťažko riešiteľný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dlhodobo pátrame po nových možnostiach pre dlhodobo nezamestnaných a ľudí bez domova. Venoval som preto kúsok života proaktívnej činnosti a snahe zlepšiť prostredie v bratislavských uliciach a zároveň spraviť niečo pekné pre tých, ktorý sú na tom najhoršie

V prvom rade som začal s prieskumom bratislavských ulíc a križovatiek.

po niekolkých dňoch a náhodných odporučení som narazil na pána, ktorý kľačal pri detskom ihrisku na nemenovanom mieste v bratislavskej mestskej časti Ružinov

Tento pán stavil na ľútosť mamičiek s deťmi. Veril, že ich ochranársky materinský pud nedovolí aby niekto v ich blízkosti bol špinavý a hladný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja činnosť začala postupne naberať charakter , ktorý som chcel od začiatku docieliť. Vysvetlím môj cieľ. Postupnou motiváciou prinútiť bezdomovca , ktorý iba kľačí - aby robil prospešnú aktivitu. Aktivitu , ktorá má zmysel a niečo spoločnosti odovzdáva. Niečo pekné.

Prvýkrát som okolo bezdomovca prešiel a hodil mu pár drobných. Úctivo sa poďakoval. Potešil som sa zisteniu , že vie rozprávať a dokonca má normálny hlas.

Druhýkrát som sa pri ňom pristavil na pár slov. niečo v znení ,,ako ide život ,, a pomerne ochotne sa rozhovoril. Porozprával o svojom osude, o živote, o krivdách. Počúval som ho a premýšľal ako ho prinútiť, aby začal robiť niečo viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som na ďalší deň šiel okolo bezdomovec tam bol ako vždy. Zastavil som sa pri ňom aj s igelitkou plnou vecí, ktoré som deň predtým dôkladne pripravil. Chvíľu som si s ním pohovoril o bežných veciach. Bol veľmi priateľský. Následne som pred neho položil obsah igelitky a vysvetlil mu svoj plán s jeho osobou. Respektíve moju snahu dať jeho osobe znova aspoň malý dúšok života.

Predostrel som mu plán : tu máte bábky vystrihnuté z kartónu. Tu máte malú debnu ako javisko. Tu máte malý záves ako oponu. Vymyslite si rozprávku a choďte na to ihrisko hrať pre malé deti divadlo. Tí rodičia z vás budú unesení, budú vás zbožňovať a zaplatia vám viac než dosť. Budú vás považovať za malý svetlý príklad toho, ako to má fungovať

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dal som mu dokonalý návod na to, aby mohol aspoň trošku pohnúť svojím malým svetom, ako zarobit. Ako sa mať lepšie. Veľmi som dúfal , že to aspoň skúsi. Dával som tomu celkom veľké šance – tváril sa že naozaj chce. A hneď začal vymýšľať , čo bude hrať . príbehy o princovi a kráľovnej. Bol som nadšený a on tiež. Veril som, že sa do toho pustí a dokáže to. Mal som pocit že on si myslí to isté.

Na druhý deň som za ním prišiel aj s 10 eurami za snahu – dal som mu ich a považoval to za perfektne využité peniaze. Videl som ako hral a hovoril príbeh, ako si oproti nemu sadli tri deti. Ako sa rodičia potešene pozerali a pokyvkávali hlavami. Videl som pokrok. Žiaľ moja spokojnosť netrvala dlho. Pán bezdomovec sa potešil až príliš. Zveril sa mi , že zrazu zarobil 48€ za deň. Pre neho nevídaná cifra. Išiel do prvej krčmy, dal si prvý pohárik a v tom momente padol moment krásy. Pán bezdomovec sa opil tak, že stratil igelitku s postavičkami aj javiskom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stratil ideu aj chuť na ďalšiu prácu.

Výsledkom mojej výskumnej práce je smutný výsledok - nemôžeme zmeniť niekoho , kto sa meniť nechce. Napriek maximálnym vynaloženým prostriedkom, researchu možných riešení, sme nedospeli k riešeniu problému a východisko sa nepodarilo nájsť.

Samuel Sivák

Samuel Sivák

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, pracujúci, milujúci a triezvo hodnotiaci človek. Verím na silu úsmevu a kolektívnej jednoty. vždy hľadám cestu, ktorá prinesie radosť aspoň pár ľudom. vtedy nám život prináša zmysel Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu